گزارش های جدید از جنس hieracium در ایران

نویسندگان

زهرا توکلی

مصطفی اسدی

چکیده

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مطالعاتی روی جنس Hieracium در ایران

در بررسی تاکسونومیکی بر روی جنس Hieraciumدر ایران که بر اساس مطالعات نمونه های هرباریومی و جمع آوری شده صورت گرفت، H. ×sintenisiiو H. ×pannoniciforme  از بخش sect. Praealtina، H. pollichia از بخش sect. Vulgata و H. echioides Lumn. subsp. echioides از بخش sect. Echinina  برای اولین بار از ایران گزارش می شوند. گونه‌های H.×procerigenum  با  H.×auriculoides  و H. ×woronowianum با H. ×maschukenseمتر...

متن کامل

گزارش گونه جدید از جنس Psychrogetonاز ایران

گونة‌ Psychrogeton cabulicus که از استان خراسان جمع‌آوری شده است، برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردد. این گونه با گونه مجاور خود Psychrogeton andryaloidesمقایسه گردیده است. نمونة مورد نظر از شمال غربی خراسان جمع‌آوری شده و در هرباریوم دانشگاه فردوسی مشهد نگهداری می‌گردد.

متن کامل

گزارش جدید جنس (Cuscuta (Cuscutaceae از ایران

    Cuscuta campestris Yunck.  و C. lehmaniana Bge.  بعنوان جدید برای فلور ایران گزارش داده می‌شوند. جمع‌آوری جدیدی از گونه  ‍C. haussknechtii Yunck. که قبلاً فقط از رویشگاه اولیه شناخته شده بود، ذکر می‌گردد.

متن کامل

یک گونه جدید و یک گزارش جدید ازجنس Hieracium در ایران

گونه H. piranshahricum به عنوان گونه جدید از ایران معرفی می‌گردد. این گونه متعلق به بخش sect. Pratensina و زیر بخش subsect. Pratenses است و با گونه H. longiscapum  قرابت زیادی دارد. در گونه H. longiscapum  ساقه با کرک‌های ستاره‌ای و غده‌ای، دمگل آذین و برگه‌های گریبان با کرک‌های غده‌ای، تعداد برگ‌های قاعده‌ای 2-4 و مستطیلی، برگهای ساقه‌ای 1 (-2)، تعداد کپه‌های گل آذین 2-10، برگهای ناحیه گل آذین...

متن کامل

گزارش جدید از جنس Calligonum L. در ایران

با مشاهده و شناسایی نمونه‌های هرباریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، گونه C. eriopodum Bunge شناسایی و در اینجا به عنوان گزارش جدید از استان خراسان جنوبی منطقه زیرکوه قاین برای ایران معرفی می‌گردد. این گونه از نظر صفات تاکزونومی با همه گونه‌های Calligonum در ایران تفاوت دارد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 12

شماره 1 2006

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023